vrijdag 9 november 2012

Even wennen…

Na de heerlijke 8 dagen samen met Appie en ma was t weer even wennen. Geen warm eten wat klaar stond bij thuiskomst, geen wasjes gedraaid, geen bloezen/blouses (kan allebei) die al gestreken zijn maar vooral het weer even missen van naaste familie.

Wel 2 dagen weekend waarin geprobeerd is om de draad van t sporten weer op te pakken. Heb me nog altijd niet definitief aangemeld voor de triathlon en dat heeft o.a. te maken met t feit dat hardlopen buiten echt heel anders is dan in Nederland…

Ook moet ik nog altijd een fiets op de kop zien te tikken en geschikte kleding, maar….. ik ga ervoor!

De week begon hier overigens (voor mij) uitermate goed doordat ik onderstaande email ontving vanuit Nederland
Red De Kuip

Beste Jan Gremmen,

Het initiatief Reddekuip.nl, dat in augustus dit jaar met de gelijknamige website wereldkundig is gemaakt, blijkt uitdagend en realistisch te zijn. Aanvankelijk werd het ontwerp van de initiatiefgroep door de stadiondirectie als niet serieus terzijde geschoven. De kritiek dat het upgraden van het stadion onmogelijk aan de eisen van Uefa en Fifa kan voldoen, richtte zich vooral op de kwaliteit van de zichtlijnen. Het voortgaan met het bestaande stadion zou technisch en constructief onmogelijk zijn. Daarnaast zou het geen mogelijkheden bieden om een commercieel programma te realiseren dat nodig is voor de stadionexploitatie.

Recente detailstudie ontzenuwt de kritiek en maakt dat zelfs een adviseur van de stadiondirectie het ontwerp van Reddekuip als mogelijk betitelt. (zie NRC 27 oktober 2012)

Betekent dus dat de actie mogelijkerwijs het zo (in ieder geval voor mij) gewenste resultaat gaat opleveren. Inmiddels hebben meer dan 16000!! mensen hun handtekening gezet en wil ik degenen die dit gedaan hebben naar aanleiding van mijn vriendelijke verzoeken (ja, zelfs een PSV supporter heeft bijgedragen –> thanks Peter!!) bedanken.

Afgelopen weekend + de zondag stond in dit land met name in t teken van de Formule 1 race in Abu Dhabi. 3 dagen lang kon er op t Yas Marina Circuit gekeken worden naar de kwalificaties en werden de dagen ‘s avonds afgesloten met o.a optredens van Kylie Minogue en Nickelback (over smaak valt te twisten).

Iedere dag (rijdend over de 10) kan ik het circuit zien liggen..

Formule 1

Na een (blijkbaar) prachtige race met o.a Stefan Vettel (hoop dat ik t goed schrijf want ik weet er echt geen ene reet vanaf..) die als laatste moest beginnen en als derde wist te eindigen,  kreeg de race een Finse winnaar in de vorm van Kimi Raikkonen. Voor wie interesse heeft om de race volgend jaar te bezoeken (en ik weet dat er wat mensen zijn @GJA), het circuit ligt op ongeveer 1 uur rijden van ons appartement en is werkelijk een “must”om te zien.

Naast het circuit ligt t bekende ‘Ferrari World” en van boven ziet dat er zo uit:

Ferrari World

Overigens was de rit naar kantoor afgelopen zondag ook net ff wat anders. Blijkbaar waren wat lokale mensen in de veronderstelling dat  er overal een Formula1 race aan de gang was. Alles wat hard kan (lees: 200+)was op de weg te vinden en zelf werd ik o.a. gepasseerd door dit vehikel

120KM

wat met een gangetje van 140 km/uur voorbij kwam…(op de rechterbaan..)

Voor Cin zit het zwaarste werk er inmiddels op. Nadat er opnieuw afgelopen zaterdag gewerkt moest worden is de implementatie van de “grote”klant Roche inmiddels een feit. Dat werd gevierd met een uitgebreid bezoek, etentje een foto van de “Hellmann Crew”.

IMG_6857

Op de foto o.a. Eric (Manager van Cin "uit Weurt", 2e van links en Anna (staand 2e van rechts) waar we regelmatig mee op pad gaan.

De temperatuur wordt met de week aangenamer maar dat heeft zo nu en dan ook wat bijkomende consequenties. Recent worden we zo nu en dan geteisterd door zgn. zandstormen..

Bijkomend voordeel is dat t zo nu en dan prachtige plaatjes oplevert. Onderstaande foto is genomen vanaf mijn werkplek Glimlach

Zandstorm

Inmiddels is t hier weer weekend, zijn we gisteravond naar “Skyfall” – nieuwe James Bond film, geweest en is t nu tijd geworden om Cin uit bed te trommelen en t ontbijt klaar te maken.

Groeten vanuit t geweldige Dubai
Jan & Cin



Tags van Technorati: ,,


Geen opmerkingen:

Een reactie posten