vrijdag 26 oktober 2012

Ze zijn er!!!!

Toch even een tussentijdse update, vandaag 26 oktober, na 4 maanden, 22 dagen en wat uurtjes eindelijk weer een “echte” hand, een “echte zoen”en een “echte” omhelzing met moeders en Appie. Om 08.12 lokale tijd werd er geland.

Meteen doorgereden voor een lekker ontbijtje naar de Dubai Marina Mall en een korte wandeling gemaakt. Momenteel kan er geschaatst!! worden (met een temperatuur van 35 graden duidelijk iets waar iemand behoefte aan heeft, NOT)

Verder werden we blij verrast met een aantal presentjes, foto’s, een fotoboek van onze trouwdag en een prachtig Feyenoord boek.

Prachtig!! en enorm bedankt, zus! (voor t fotoalbum), Inge (voor de lieve brief), Rens (voor de voetbaltekening) en Robert en Linda (voor die schitterende foto van Noud en Bo), alles wordt vanzelfsprekend opgehangen in ons appartement.

Gisteren was t nationale schoonmaakdag en dat was ook hoog tijd. Het begon zo langzamerhand een zwijnenstal te worden. We denken inmiddels ook na over een “poets” en terwijl ik gister wasje 4 aan t ophangen was kreeg ik al een “Aziatisch”aanbod. Wacht denk ik toch nog even op een “mooier” Knipogende emoticon bod.

Halverwege de middag toch nog even kans gezien om het strand te verkennen en inmiddels is t echt heel erg lekker. Ook het water heeft inmiddels een aangename temperatuur. (gisterochtend voor t eerst sinds ik hier ben ook buiten een mooie ronde hard kunnen lopen).

Inmiddels is het hier ook volle bak: Eid-Al-Adha (Offerfeest), gisteren was een publieke vrije dag en ook zondag mogen wij nog een extra dagje thuisblijven van onze managers (er moest dus eigenlijk gewerkt worden).

Dubia wordt momenteel overspoeld met inwoners uit de omliggende Emiraten maar met name door Saudi’s. Afgelopen week vormden zich files van tientallen kilometers aan de grens tussen Saudi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten (in dit geval Abu Dhabi) met duizenden Saudi’s die deze kant op wilden komen. De winkelmalls zijn momenteel dan ook 24!!! uur open, de metro’s rijden langer en er zijn een aantal aanbiedingen om maar vooral veel omzet te kunnen maken.

Op dit moment zitten we aan een lekker soepje en om 5 uur gaan we opnieuw naar de Dubai Marina Mall waar we op de RTA boot zullen stappen die ons al varend door de Dubai Marina, met het zicht op de Palmeilanden naar zowel het Atlantis Hotel als Burj Al Arab zal brengen. Daarna ergens een goed restaurantje pakken en dan is de eerste dag geslaagd.

RTA Tour

De rest van de week bestond voornamelijk uit werken. Cin is nog steeds erg druk met de implementatie van de nieuwe klant en moet zelfs morgenvroeg wellicht even naar het werk. In Abu Dhabi hadden we bezoek van wat Amerikaanse collega’s en zijn we afgelopen dinsdag in onderstaand restaurant wezen eten.

Zelden zo lekker gegeten…. , 8 obers die met spiezen vol met vlees om je tafeltje heen draaien, op de achtergrond een aantal lieftallige dames die de muziek verzorgen en als toetje een Caipirinha ( deed me weer terugdenken aan die heerlijke 16 dagen in Brasil in 2004 met Robert en Leo).

In de loop van de week waarschijnlijk wat meer nieuws vanuit n heerlijk Dubai

Groetjes Jan & Cindy, Ab & Marietje

Tags van Technorati: ,,

1. Hoi luitjes,
    We wensen jullie heel veel plezier en fijne dagen saampjes. Geniet er maar van. Wij missen jullie en ook Dubai. Hier hebben we afgelopen weekend de eerste nachtvorst weer gehad. We wandelen wel veel, dat is wel weer heerlijk. Verder zijn er hier geen ontwikkelingen.